آیةالله العظمی امام خمینی:
احتياط واجب آن است كه امام زن، مرد باشد.
آیةالله العظمی گلپايگاني:
در غيرنماز ميّت احتياط لازم آن است كه زن امامت نكند هرچند مأموم زن باشد.
آیةالله العظمی فاضل لنکرانی:
امام جماعت بايد مرد باشد حتي براي زنان، بنابراحتياط واجب.
{ قول دوم:} کراهت دارد، امام جماعت زنها؛ زن باشد؛ مانند:
آیةالله العظمی صافی گلپايگاني:
در غير نماز ميّت امامت زن بر زنها كراهت دارد.
{ قول سوم:} مستحبّ است امام جماعت زنان نیز زن باشد؛ مانند:
آیةالله العظمی شبیری زنجانی:
بنابر احتياط مستحبّ، زن، متصدّی امامت جماعت زنان نشود. {استفتائات}
آیةالله العظمی سبحانی:
احتياط مستحب آن است كه امام زن مرد باشد.
{ قول چهارم:} جایز و صحیح است که امام جماعت زنان؛ زن باشد؛ مانند:
آیات عظام: خوئی، سیستانی، تبریزی، وحیدخراسانی:
فلاتصحّ إمامةالمرأة إلّا للمرأة.(امامت زنان جز برای زنان صحیح نیست) {منهاج الصالحین}
آیةالله العظمی امام خامنه ای:
امامت زن در نماز جمات فقط برای زنان جایز است.
آیات عظام: اراکی، نوری همدانی:
یجوز إمامةالمرأة لمثلها. (امامت زن برای زن جایز است). {العروة الوثقی}
آیةالله العظمی بهجت:
لابأس بإمامةالمرأة لمثلها. (امامت زن برای زن مانعی نیست). {وسیلةالنجاة}
آیات عظام: مكارم شیرازی، جوادی آملی:
امامت زن براي زن مانعي ندارد.
آیةالله العظمی مظاهری:
امامت زن برای زن ها اشکال ندارد.